Praktikum z patologické fyziologie
Praktikum z patologické fyziologie je učební text, který bude sloužit k výuce praktických cvičení studentů všeobecného lékařství a zubního lékařství. Text je rozdělen do dvou částí. První část je věnována experimentálním zvířecím modelům. Druhá část popisuje experimenty prováděné bez použití laboratorních zvířat.
Izolované srdce podle Langendorffa
Výukový film byl vytvořen k prezentaci základních metodik používaných v experimentální kardiologii, které vychází z izolovaných srdcí perfundovaných podle Langendorffa. Videonahrávka podává komplexní přehled o experimentálních metodikách prováděných v souladu se současnými světovými trendy. Film je určen pro posluchače lékařských fakult. Tento výukový materiál byl vytvořen za přispění Fondu rozvoje vysokých škol MŠMT číslo G3 1271/2008. Video obsahuje ukázku z 26-ti minutového filmu.
Experimentálně navozená ateroskleróza u pokusného zvířete
Výukový film “Experimentálně navozená ateroskleróza u pokusného zvířete – 1. a 2. část“ je určen vyučujícím a studentům praktických cvičení z patologické fyziologie Všeobecného (VL) a Zubního lékařství (ZL). Přehledně ukazuje vlastní experimentální postup vytvoření zvířecího modelu aterosklerózy, operační postup a instrumentárium a následné zpracování materiálu. Je koncipován jako úvod k vlastní praktické práci studentů.
Pathophysiology practicals for General Medicine and Dental Medicine courses
Učební text je souborem aktuálních návodů do praktických cvičení z Patologické fyziologie v anglickém jazyce. Obsahuje stručný úvod do dané problematiky a popis provedení jednotlivých experimentálních praktických cvičení. Výukový materiál má podobu skript rozdělených do několika ucelených tematických celků.
Emoce a učení
Videozáznamy obsahují ukázky typů chování laboratorního potkana v různých situacích. První ukázka představuje chování zvířete ve volném otevřeném prostoru. Druhá ukázka zachycuje explorativní chování (a jeho změny při opakované expozici) v novém ohraničeném prostředí, třetí pak obranné chování v prostředí nebezpečném bez možnosti a s možností řešení. Videoukázky studentům umožňují pozorovat chování pokusného zvířete v modelových situacích a uvědomit si určitou analogii v chování člověka (behaviorální, vegetativní, hormonální a emoční odpověď) v podobných životních situacích.