Multimediální atlas pro výuku stomatologické chirurgie - retence zubů a vývojové odontogenní cysty
![anotační obrázek](res/anot-multimedialni-atlas-pro-vyuku-stomatologicke-chirurgie-_499d358b054bf.jpg)
Management retinovaných zubů patří k základním součástem praxe dentoalveolární i maxillofaciální chirurgie. Ačkoli většinu retinovaných zubů tvoří třetí moláry, retence může postihnout kterýkoli zub. Obvyklým řešením retence třetích molárů je extrakce, u ostatních retinovaných zubů potom fenestrace (s nebo bez použití ortodontické brakety), napřímení, transplantace nebo extrakce.
Čelistní chirurgie – hypertextová učebnice
![anotační obrázek](res/anot-celistni-chirurgie-hypertextova-ucebnice_65522e548b962.jpg)
Hypertextová učebnice pro výuku orální a maxilofaciální chirurgie. První díl se věnuje problematice retinovaných zubů a vývojových odontogenních cyst. Druhý díl zánětlivým onemocněním orofaciální oblasti. Popsána je relevantní anatomie, klasifikace retence zubů i jednotlivých kolem čelistních zánětů. Diagnostický a terapeutický postup. Vše je doprovázeno fotografiemi nebo ilustrovanými schématy.
Vědecká příprava pro Zubní lékařství
![anotační obrázek](res/anot-vedecka-priprava-pro-zubni-lekarstvi_5fe1f86f6145f.jpg)
Výukový materiál je určen pro studenty Zubního lékařství, kteří absolvují předmět Vědecká příprava pro Zubní lékařství. Cílem předmětu je rozšířit obzory studentů na poli vědeckých pokroků v oboru Stomatologie a oborech s ním úzce souvisejících, motivovat studenty a posílit jejich vědecké ambice, a položit základy pro jejich postgraduální studium a vědeckou kariéru.
Vědecká příprava pro Zubní lékařství – cvičení
![anotační obrázek](res/anot-vedecka-priprava-pro-zubni-lekarstvi-cviceni_5fd893e46783c.jpg)
Výukový materiál je určen pro studenty Zubního lékařství, kteří absolvují předmět Vědecká příprava pro Zubní lékařství. Studenti ve cvičení získají praktické zkušenosti s molekulárně biologickými analýzami, které jsou rutinně využívány ve stomatologickém výzkumu i při diagnostice pacientů s onemocněním (nejenom) ústní dutiny. Studenti budou mít možnost si stanovit dva jednonukleotidové polymorfizmy v genu pro methylentetrahydrofolát reduktázu (MTHFR), což je enzym sehrávající důležitou roli v metabolické přeměně kyseliny listové. Studenti se v rámci cvičení naučí predikovat fenotyp (schopnost metabolizovat kyselinu listovou) po sestavení haplogenotypu MTHFR.
Současný pohled na patogenezi spinocelulárního karcinomu dutiny ústní
![anotační obrázek](res/anot-soucasny-pohled-na-patogenezi-spinocelularniho-karcinomu_498aa3510f518.jpg)
Výukový text „Současný pohled na patogenezi spinocelulárního karcinomu dutiny ústní“ zpracovává současné informace o vývoji molekulárně genetických změn při vzniku tohoto nádoru a to včetně zevních faktorů, které se na jejich genezi podílí; vše toto je dáno do kontextu změn histologických. V samostatné kapitole jsou pak rozebrány změny, které se podílí na progresi růstu tumoru a jeho metastazování. Zvláštní kapitola je věnována p53, jeho struktuře, funkci a významu pro nádory hlavy a krku. Poslední kapitola dává studentům vizi o tom, jak všechny tyto poznatky mohou být využity pro klinickou praxi v péči o nemocné s takovými to tumory; to znamená zpřesnění diagnostického procesu, možnost predikce prognózy pacienta a jeho odpovědi na léčbu, k rozvoji terapeutických možností a potenciálně i k prevenci.
Výukový text je určený pro postgraduální přípravu v oboru maxilofaciální chirurgie a pro ostatní obory, které se zabývají léčbou karcinomů v oblasti hlavy a krku. Text je rovněž určený pro posluchače magisterského studia k výuce onkologické problematiky v oborech onkologie, otorinolaryngologie a zubní lékařství.
Čelistní anomálie
![anotační obrázek](res/anot-celistni-anomalie_4a4dcd809b48e.jpg)
Přednáška podává přehled o léčbě čelistních anomálií a slouží k doplnění praktické přednášky, ve které jsou jednotlivé kroky podrobně rozvedené. Na obrázcích je uvedený diagnostický a vyšetřovací postup a schémata ortognátních operací. Na závěr jsou prezentováni pacienti před a po chirurgické léčbě.