Atlas bude sloužit k pre- i postgraduální výuce. Cílovou skupinou jsou především studenti lékařské fakulty a medicínsky orientovaných směrů bakalářského studia (ošetřovatelství, rehabilitace aj.), ale i lékaři a další pracovníci řady medicínských oborů: neurologie, psychiatrie, rehabilitace, geriatrie aj. Atlas však může najít uplatnění i mezi pregraduálními studenty a specialisty některých dalších oborů zabývajících se diagnostikou a léčbou kognitivních poruch, zejména logopedie a psychologie. Vzhledem k multidisciplinárnímu charakteru projektu se na jeho tvorbě podílejí kliničtí neurologové, logoped a radiolog za technické spolupráce pracovníků Institutu biostatistiky a analýz.
Význam problematiky
Obr. 1a: Úvodní strana atlasu
Formy výstupů a dostupnost
Obr. 1b: Ukázka textové části
Rozsah a struktura atlasu
Obr. 2: Kazuistika
Obr. 3: Zobrazovací nálezy
Obr.4: Komentáře videoukázek
Obr.5: Návod k ovládání atlasu
V roce 2006 bude DVD off-line verze doplněna o kasuistiky poruch, které dosud nebyly zpracovány, a o podrobné diagnostické a terapeutické materiály. Hlavní úsilí bude zaměřeno na rozpracování e-learningového systému umístěného na webové verzi, který bude vycházet z práce s materiály na DVD verzi. E-learning bude členěn do několika oblastí podle typu poruchy, zaměření na diagnostiku či terapii a stupeň obtížnosti a jeho efektivita bude ověřována testy znalostí. Celý materiál je koncipován jako modulární a otevřený systém, aby mohl být do budoucna na základě zpětné vazby od uživatelů doplňován a zdokonalován.
ON-LINE OBJEDNÁVKA ATLASU NOVÉ VERZE 2.0: https://portal.med.muni.cz/index.php?f=objednavka&aid=31 |
Odkaz | Datum | Přístupnost [?] | Klinicky citlivé [?] | Licence | |
---|---|---|---|---|---|
Online verze: Multimediální výukový atlas poruch řeči a příbuzných kognitivních funkcí | 29.9.2010 | přístup řízen na externím úložišti | – |
4-D hodnocení:
Skripta a návody |
Edukační weby a atlasy |
Digitální video |
Prezentace a animace |
Obrazový materiál – kasuistiky |
E-learningové kurzy (LMS) |
Recenzováno Informace o recenzním řízeníGarant
doc. Ing. Daniel Schwarz, Ph.D. RecenzentDoc. PaedDr. Zsolt Cséfalvay, PhD. |
Základní úroveň |
Pokročilá úroveň |
Specializační úroveň |
Komplexní úroveň |
HodnoceníZvolte prosím dosaženou úroveň vzdělání a poté ohodnoťte výukový materiál především z hlediska vhodnosti materiálu pro samostudium.
Student – student bakalářského nebo magisterského stupně
Absolvent – absolvent bakalářského nebo magisterského stupně Ph.D. absolvent – postgraduální student, absolvent Ph.D. studia, odborný asistent, ...
%
počet uživatelů, kteří již hodnotili: 4
98.3 % uživatelské hodnocení hodnotit |
Obsah článku podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
Klíčová slova: porucha řeči, kognitivní funkce
citace: Milena Košťálová, Josef Bednařík, Marek Mechl, Stanislav Voháňka, Ivo Šnábl: Multimediální výukový atlas poruch řeči a příbuzných kognitivních funkcí. Multimediální podpora výuky klinických a zdravotnických oborů :: Portál Lékařské fakulty Masarykovy univerzity [online] , [cit. 21. 11. 2024]. Dostupný z WWW: https://portal.med.muni.cz/clanek-312-multimedialni-vyukovy-atlas-poruch-reci-a-pribuznych-kognitivnich-funkci.html. ISSN 1801-6103.