Rozhodování v klinické praxi je komplexní proces, při kterém lékař musí zapojit nejen znalosti nabyté při výuce, ale také dosavadní praktické zkušenosti. Na vybraných edukačních příkladech několika psychiatrických kazuistik si mohou studenti zábavnou formou vyzkoušet své znalosti z oboru psychiatrie.
Předkládané labyrinty jsou příkladem větvených klinických scénářů, které jsou zpracovány do podoby jednoduché on-line „hry“. Na základě poskytnutých informací se student v jednotlivých „rozhodovacích uzlech“ musí správně rozhodnout mezi několika různými variantami dalšího postupu. Na rozdíl od klasických on-line her mají svůj význam i „slepé uličky“, tzn. nesprávné postupy, z nichž se může student poučit o důsledcích svého rozhodnutí. K úspěšnému řešení kazuistiky může vést jedna nebo i více cest: míru spletitosti jednotlivých labyrintů, jejich délku i náročnost z hlediska potřebných znalostí určují jejich autoři, v tomto případě kliničtí psychiatři z Fakultní nemocnice Brno.
Odkaz | Datum | Přístupnost [?] | Klinicky citlivé [?] | Licence | |
---|---|---|---|---|---|
Rozvoj neklidu pacienta po operaci | 23.1.2015 | kdokoli | – | ||
Agresivní pacient | 23.1.2015 | kdokoli | – | ||
Deprese | 23.1.2015 | kdokoli | – | ||
Dětský psychiatrický pacient | 23.1.2015 | kdokoli | – | ||
Psychotický pacient | 23.1.2015 | kdokoli | – | ||
Suicidalita | 23.1.2015 | kdokoli | – | ||
Mentální anorexie | 2.2.2015 | kdokoli | – |
4-D hodnocení:
Skripta a návody |
Edukační weby a atlasy |
Digitální video |
Prezentace a animace |
Obrazový materiál – kasuistiky |
E-learningové kurzy (LMS) |
Recenzováno Informace o recenzním řízeníGarant
doc. Ing. Daniel Schwarz, Ph.D. Recenzentdoc. MUDr. Klára Látalová, Ph.D. Recenzentdoc. MUDr. Jiří Masopust, Ph.D. |
Základní úroveň |
Pokročilá úroveň |
Specializační úroveň |
Komplexní úroveň |
HodnoceníZvolte prosím dosaženou úroveň vzdělání a poté ohodnoťte výukový materiál především z hlediska vhodnosti materiálu pro samostudium.
Student – student bakalářského nebo magisterského stupně
Absolvent – absolvent bakalářského nebo magisterského stupně Ph.D. absolvent – postgraduální student, absolvent Ph.D. studia, odborný asistent, ...
%
Ohodnoťte hodnotitjako první tento článek! |
Předměty/kurzy
Obsah článku podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
Klíčová slova: virtuální pacient, rozhodovací uzly, větvené klinické scénáře, labyrint
citace: Tomáš Kašpárek, Radek Barteček, Jitka Hüttlová, Václav Krmíček, Radovan Přikryl, Pavel Theiner, Libor Ustohal: Labyrinty v psychiatrii. Multimediální podpora výuky klinických a zdravotnických oborů :: Portál Lékařské fakulty Masarykovy univerzity [online] , [cit. 21. 11. 2024]. Dostupný z WWW: https://portal.med.muni.cz/clanek-630-labyrinty-v-psychiatrii.html. ISSN 1801-6103.